Pages

Friday, January 4, 2013

BABY LAKI KE POMPUANNN EK?????

boyyyyyy ker gurlllll????????

kalo first baby ni..mesti setiap ibu excited nak tahu jantina bby dalam perot kan..bila dh anak kedua ketiga xcited tu ade..tp mcm dh kesh sangat la..kadang2 dh dapat rasa sendiri anak lam peyot boy ke gurl...hhihi...

masa kandungan 5 bulan (20 weeks) aku dh buat scan 2D utk tngok jantina..pergila klinik..Doc. pun scan..die tanye en.suami, " papa die nak boy ke gurl???? " papa die trus jawab "boy"..haha. Doc tanye lagi..klo dapat gurl cmner??.. die cakap..tak kesahlah..janji semuanya sihat n sempurna...

time tu bby gerak2, nendang2..xcitednye..first time scan ms bby dh bergerak..smpai nk skodeng pun susah...pas bby letih, bby trus tdo, Doc. cakp " meh kite kacau die"... Doc trus goncang2 alat  yang letak kat perut tu.. akhirnye..die trus tersedar and then trus respon and tendang balik perut aku..kali ni lagi aktif, sampai Doc amek masa nk skodeng dalam 30 minit jugak la.. sbb xnmpk2 lagi..tp aku n suamiku sangat excited dpt tngok baby tendang2 dalam perot...kenangan yang sangat manis....akhirnya..Doc pun skodeng pnyer skodeng...die cakap la..bby aku ni ______. (jantina dirahsiakan).hehe
adakah baby boy???
or baby gurl???

semuanya dirahsiakan. Doc cakap bby aku ok..normal..tak perlu risau apa2..semuanya sihat...aminn...smoga die sihat dan sempurna. selepas tu..aku trus buat soal selidik jantina kat mak aku, ayah aku, semua family aku termasuklah nenek aku..kawan2 skolah n kawan2 sekerja..

HASIL SOAL SELIDIK: 8/10 = BABY BOY

Umi (ibu aku): Lelaki (melalui telefon dan selepas tu tngok bntuk perut)
Abah (ayah aku) : Lelaki (melalui telefon)
Mama (Ibu mertua) : Lelaki (insting kuat) 
Tok Cik (nenek aku) : Perempuan (nenek aku kate klo gurl cepat dpt menantu)
Kakak : Lelaki
Adik perempuan: Lelaki
Adik Lelaki : Lelaki
Kawan Opis (1 org je ) : Lelaki (die kate hidung aku kembang sejak prgnt)
Kawan baik (wani Z) : Perempuan (melalui khidmat sms, dia kate aku makin berseri)
Kawan husband (kak ema) : Lelaki (tngok bntuk perut runcing ke depan)

En. Suami plak??? mestilah teka Lelakiiiiiiiiiiiiii....

waduh2..aku plak..xkesah laki ke ppn..boy pun ok..gurl pun ok..sebab scan ni kadang2 bukan 100% tepat..kadang2 scn boy..tp kuar gurl..semuanya urusan Allah s.w.t..

so, pasni aku nk scan kali kedua, insyaALLAH bulan januari ni nk buat 3d/4d..mungkin ni dapat merungkaikan persoalan..lgpon kita dapat buat detail scan anggota bby semua..hihi..so, doakan buat kami yang bru ingin menjadi ibu dan ayah yang akan menerima amanah ALLah dengan medidiknya sebaik mungkin..amin..

No comments:

Post a Comment